Spanskaridskolans metoder

Själv tycker jag en del av deras metoder som jag sett på film och på youtube är ganska hemska mot hästen! De använder spöt och tvingar hästarna att bland annat stegra och hoppa på bakbenen...

Capriole är också en sak som är ganska hemskt, då tvingar dom hästen att hoppa rakt upp i luften och sedan sparka bakut innan den landar. På en film så sa de att det var bra i krig för då kunde hästen skada deras motståndare genom sparken. Men hästen får ju märken efter piskan som träffar deras bakdel?! Hur bra är det då då?

Hur bra är allt detta egentligen för hästen? Jag tror då inte det är specilellt bra! Detta är min tankar om detta ämne. Men jag vet att Spanska ridskolan även har utvecklat ridningen en hel del på ett bra sätt! :)


Vad tycker och tänker ni om detta?



Kommentarer
Postat av: Juliaaaaa

Jag tycker det är otroligt att man kan få hästar att göra så, men samtidigt tycker jag det är onödigt att försöka banka in såna här saker i deras huvuden.. Jag menar, vad tjänar vi på det? Världen blir inte bättre om alla hästar kan göra som på filmen..

2012-02-19 @ 00:14:23
URL: http://julialord.blogg.se/
Postat av: Ellen

Håller med dig anna! Finns ingen anledning för dom att kunna det och det är helt onödigt, men det är coolt att se på! :/ <3

2012-02-20 @ 13:47:09
URL: http://mixto.blogg.se/
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Går din/dina hästar på fri tillgång, eller hur gör ni med ert grovfoder? Var gärna med och diskutera på bloggen :)

2012-02-20 @ 15:09:20
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback