Ponte min älskade ponni ♥

Lördag, söndag och måndag har jag ridit världens finaste nu då! I helgen var ju min kusin Ida här så vi red honom tillsammans.

Lördagen åkte vi upp och i tanken låg att vi skulle ta mycket foto och rida med sadel, men så blev det inte riktigt! Hade väldigt ont i magen så Ida fick rida barbacka och vi tog bara några ynka kort... 
Sen satt vi upp båda två och skrittade av barbacka! Det var väldigt mysigt måste jag säga!

På söndagen så hittade vi en gjord och longeringssaker så då tyckte jag att vi kunde pröva och se om den passade och om han tyckte det var roligt. Så vi fick på honom alla remmar och linor som behövdes innnan vi gick in i ridhuset. Roligt tyckte han väl inte riktigt att det var men hade gjorde som vi sa och var väldigt duktig förövrigt. När han gått i båda varven så ville Ida se honom bli löshoppad, så vi ställde upp ett litet hinder som han hoppade åt båda hållen. 

Sen var det ju måndagen också! Tog med mig Malinda upp för att hon ville hänga med. Tänkte att Ponte skulle få stretcha igår så han inte skulle få träningsvärk. Men ville inte köra så mycket med honom ifall han blir för utmattad. Så vi red lite båda två innan vi satt upp tillsammans och red lite barbacka för att skritta av.

Dagarna med Ponte har varit väldigt mysiga men nu ska jag inte ha honom förrens nästa måndag!

Bilderna kommer inte upp idag utan ni får vänta tills jag hunnit redigera dom! ;)


Kommentarer
Postat av: Hannah och Bella

Gjort idag?:)

2012-02-21 @ 18:58:00
URL: http://zolo.blogg.se/
Postat av: Ellen

vad kul att det gick bra! :) <3

2012-02-21 @ 20:11:20
URL: http://mixto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback